Oude media, nieuwe zakken

Een verfrissend overzicht in The Wall Street Journal onder de titel How Old Media Can Survive in a New World over de bedreigingen van de traditionele media (televisie netwerken, kranten, boekenuitgevers, film- en muziekproducenten) door Internet. Wat te doen?
Voor alle mediavormen zijn experts geraadpleegd wat de verschillende media moeten ondernemen om de bedreigingte lijf te gaan. Voor de krant: “Think more about news, less about paper. When Andrew Swinand, a senior vice president and group client director at Publicis Groupe SA’s Starcom Worldwide, visits with newspaper executives, he says he hears too much focus on circulation, and not enough talk about creating more ideas and venues for news content.

Cover FreakonomicsFor instance, Mr. Swinand says papers shouldn’t just use their online sites to post the same stories readers can see in print. Some reporters should be allowed to craft blogs about their topic of expertise. Readers should be able to add comments and reaction to a story in an online community.”

Een voorbeeld van hoe uitgevers van boeken dit al oppakken. Voor het boek Freakonomics zijn bloggers ingeschakeld om een buzz te creeren. In Getting a Buzz On: How Publishers Are Turning Online to Market Books is te lezen hoe dit in het werk is gegaan. ( via 800-CEO-READ)

No comments yet.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes